Halloween & 3 days left :S

I torsdags så ställde vi oss i kön utanför highschoolen där de gav vaccinet. Vi stod i kö i 4 h! Fan va less man va, 3 h ute så kom vi äntligen in så är det en till lång jävla kö! Men nu är man vaccinerad på svininfluensan iaf, lika bra med tanke på hur många flyg jag kommer vara på den närmaste månaden!

När vi kom hem från sprutan så kom Andres med den nya au pairen Gina hon verkar bra! Men vilket intryck hon måste ha fått utav oss trötta å hungriga sitter å sluffsar i oss burgare haha.

I fredags så tog vi henne till The Parrot mera känt som "cactus cantina" - där vi åt pappa. Jag tog chimichanga (stavning?) - mums.

Lördag så jobbade jag på dagen hade bara Teds så det var lugna puckar. Sen på kvällen följde jag och Gina med ungarna + Andres på Trick or treating. Mona var tvungen att stanna hemma och dela ut godis till alla ungar. Våra ungar fick hur mycket godis som helst, vi har en överfull skål kvar och då har alla ändå ätit massor utav det! Sen så har de också gett bort till välgörenhet som det var en insamling till på Palomas skola. Lite svårt att låta bli när godiset står där på bänken i köket..Har hittat en ny favorit också "reese´s peanutbutter cups" - mums.

Iaf tillbaks till trick or treating. Jag och Gina gick förbi "the haunted house" som ungarna gick förbi förra året och som de hade mardrömmar utav i  flera månader efteråt. Det är några människor som tagit halloween på lite för stort allvar. De hade massa gravstenar på gården, giljotin, skellet, jack o lanterns. en som var utklädd till häxa som stod å snurra runt, en som var ett spöke i en stående kista som rörde sig upp och ner. Sen så hade de ett valv innan man kom in på deras gård där precis vid sidan om stod en utklädd till luffare som stod helt stilla. Det var en unge som stod och tvekade jättelänge om han skulle våga gå förbi luffaren då kommer det en clown med en motorsåg (leksaks men den lät ju ändå) och ungen kuta till nästa kvarter. Man måste nog vara lite elak innerst inne om man kan njuta av att skrämma alla barnen. Var massa barn som stod och grina, och om jag var liten så hade jag inte heller velat gå dit.

Sen slöt vi upp med ungarna igen. Teddy älskade att go trick or treating. Dock så ville han äta godiset på engång och blev lite sur när jag ville stoppa det i påsen:P Så sa jag "but we´ll put it in the bag and then you can get more candy" så stoppa han ner det och går till samma hus igen och ska ha mer!

I söndags åkte jag downtown och köpte ett shot glas från hardrock cafe. Så gick jag runt och strosa där innan jag mötte upp lisa på mei wah. Känns lite tråkigt att man inte hade någon riktigt avskedsmiddag med tanke på hur många som jag har varit på, men eftersom att de nya tjejerna inte vill umgås med mig så känner jag inte något behov direkt över att behöva bjuda in dem på nått avsked.

Igår prata jag med min farmor i 1h trevligt!

Om 3 dagar åker jag till Johanna och sen till Hawaii - längtarlängtarlängtar.

Den 3 dec kl 23.55 är jag på Kallax syns då!

Puss/Z


Kommentarer
Postat av: mamma

va kul det verkade vara att gå på trick or treat men det lät som att man skulle ha blivit lite skraj själv vid det där läskiga huset hade nog inte tvekat att slå ner den där clownen med motorsåg ,snacka om mardröm (avskyr clowner ju)

tänk att det redan har gått ett helt år , du har nog hunnit uppleva mer än många på en hel livstid

:-) och nu ska du till hawaii kommer du ihåg att du fick ett helt set med bastkjol bikiniöverdel o blomhalsband av moster när hon hade varit där :-) du var så söt hoppas du hinner uppdatera även på hawaii så vi får en glimt om hur du har det puss å kram från oss i halmstad

2009-11-03 @ 19:17:34
Postat av: moster

Ha´så himla kul nu. Moose McGillycuddy's var en favorit när vi var där. Kram

2009-11-04 @ 08:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0