midsommar

Måndag 15/6
På morgonen så var Emma, K, Sofie, A och V här och vi gick i poolen. Emma lärde Teddy att göra bubblor i vattnet. Den ungen är då inte rädd ett dugg för vatten, han bara kastar sig ut haha! Vi åt lunch ute också. Sen efter napen hämtade vi upp Paloma från sitt camp. Vart TV..

Efter jobbet tog jag en powerwalk med Emma och Sofie. Sen for vi till Bethesda och åt middag på ett nytt ställe, jättegod sallad som man fick plocka ihop själv. Sen Barnes & Nobles.

Tisdag 16/6
Jobbade på. Efter camp for vi till lekparken där Emma och K var. På kvällen blev det target! Älskar den affären! Köpte bla två handdukar för 5 dollar styck! Emma shoppade loss på massa fina presenter till K, de har jättefina barnkläder :)

Onsdag 17/6
Regnig och tråkig dag. Efter camp gjorde jag en "överraskning" för ungarna, sa att de skulle gå upp för jag skulle fixa i ordning. Gjorde i ording lite olika snacks de kunde välja mellan, några filmer att välja på och biljetter. Så gav jag dem pengar så hade vi "movietheater" :) De såg på pippi. Så kom Emma och K över som vanligt haha. 

På kvällen blev det att åka till Raku för avskedsmiddag för Charlotte som åker hem på den 26 :( Vi åt god sushi iallafall.

Torsdag 18/6
En vanlig dag, jobbade på och emma och K kom över. Jobbade kväll för de skulle på nått möte. Såg på So you think you can dance. Fel kille åkte ut! Eller ville inte att nån av dem skulle ut men han var ju svinbra!

Fredag 19/6
Jag och pojkarna gick i poolen på morgonen så när jag tog Teddy till "vattenfallet" så började han sjunga twinkle twinkle, för emma sjöng den för han sist där! 

Paloma hade playdate med C. Så när vi var ute och lekte på framsidan med grannarna så kommer det en ung killer gående ut från en bil så går han förbi oss och rätt in i vårat hus :S Jag tyckte jag kände igen han att han varit här en gång tidigare me nvar inte säker. Så tittade jag på Rent våran granne "do you know him?" fråga han. "noo do you?" noo, weird :S Så sa paloma att hon kände han att de varit på middag hos dem. Så kom han ut "sorry is andres or someone home?" no they´re on their way. "okey" så gick han runt till baksidan å stod på altanen ? Å titta när vi städade inomhus haha.

När jag slutade gick jag till emma vi for och köpte jordgubbar, godis och chips. Så ville vi köpa cider men de har ju inte det här, så blev 7up. Så beställde vi Mei Wah, haha alltid när det är vi:P Senare kom Petra som sagt hejdå till natasha som nu är i Danmark. Vi gick i emma´s jacuzzi och satt där i några timmar, såå skönt och avslappnande. Måste vi göra fler gånger!

Lördag 20/6
Gick upp tidigt så skjutsade Andres mig och Emma till metron. Följde Emma downtown för hon skulle med bussen till N.Y. Vi chilla lite på starbucks innan vi gick till hennes buss. Gick på Urban Outfitters tills Sofie kom.  Så gick vi på Zarah och HM. Köpte en tunika och ett par shorts.

Så tog vi lunch på Cosi, tomatsoppa och macka. Sen bussen till Georgetown. Var en hemlös man som satt i rullstol som kom på metron, han fick hjälp utav nån "kompis" men han åkte själv. Han verkade ha nån störning också. Så börjar det helt plötsligt tjuta. Ingen förstod riktigt vad det var. Så går tillslut en man fram och då har han i rullstolen tappat nåt larm eller nått som tjuter han fixar det. Så går det en liten stund sen så flyger han ur stolen :/ huvva! I Sverige så skulle han inte åka där själv eller bo på gatan, systemet här är så FEL. I sverige skulle han typ ha personlig assistent! dåligt!

Ajja vi kom till georgetown iaf, köpte smink på Sephora. Så köpte jag en present till en kompis. Och en farsdagspresent till min hostdad. Det vart varmt så vi tog en shake från ben & jerreys och satt oss i hamnen en stund innan vi begav oss till petra. Där vi åt sushi, hade ostbricka och drack rödvin samt såg på The Dark Knight. Riktigt mysigt. Hade inte sett den filmen förrut, men heath ledger var ju grym!

Sen tog vi oss hem med metron, sofie sov här då hon hade glömt nycklarna.

Söndag 21/6
Vaknade vid 11, halv tolv. Vi satt och solade hos mig medans jag "jobbade". Sen så slöade jag bara. Gav Andres "gran torino" i farsdagspresent. Han vart jätteglad, ingen annan hade gett han nån present haha. 

Nu kom Sofie och A så vi ska gå i poolen!

 


Kommentarer
Postat av: pappa

du verkar ju had det ba bulla över där ju gumman

2009-06-23 @ 11:29:06
Postat av: anna

okej, det är ju nära :) jag ska ta hand om två pojkar, 9 och 11. dina barn då? jag har addat dig redan :)

2009-06-23 @ 14:50:23
URL: http://aupairanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0