weekend course

27/7-2/8

Paloma och Alex åkte till farmor och farfar i en veckan, så var bara jag och teds hemma. Hände inte så mycet under veckan jag jobbade måndag och onsdag kväll. Tisdag tränade lite. På fredan var jag ledig för de skulle åka och hämta ungarna och stanna där över helgen. Så då sov jag lite, sen satt ute och läste i braiga boken "the time travelers wife". Tränade och fixade färdigt med uppsatserna inför kursen. Skickade dem till moster också man skulle skriva 5 sidor om sig själv och vad man vill göra med sitt liv. Så skrev jag att jag funderade på att bli lärare bla. Moster svarade "jättebra skrivet, jättebra engelska, men vafan ska du bli lärare för? usel lön och inga jobb. du som har hjärna borde satsa på nåt där du kan tjäna pengar"

Så min fråga är nu VAD SKA JAG GÖRA MED MITT LIV? Jag vill inte bli vuxen, jag vill inte bestämma mig för vad jag ska göra. Jag vet inte, har inte en aning. Funderade på reseledare ett tag men ja jag vet inte. Sen gå college i california, men då måste man ta studielån + att jag inte vet vad jag vill läsa. HJÄLP

Okej åter till kursen...på fredag kväll kom sofie tilbaka, dock bara över natten. Vi beställde mei wah och åt glass med brownie och surrade. Sen var det dax att säga hejdå :( är helt tomt utan sof här nu, och den 27 åker Veronika :( alla bara drar! Och jag blir ensam kvar.

Lördag morgon var det upptidigt och sätta sig i bilen och dra mot kursen i Ellicott City. Vi började med att snabbt kasta i oss lite frulle, sen var det dax för första kursen - "us tourism", den var ganska bra, prata om vad man kan se i usa osv. Efter det var det lunch. Sen "digital photography", trodde man skulle få lära sig några tips på hur man tar bättre bilder, men icke, han upprepade bara i 3 h om hur viktigt det var att ta massa bilder, och att man alltid ska vara redo med kameran bla bla bla - skittråkigt.

Efter den var det nutrion, intressant men samt det var i 3h och en del saker visste man ju redan som fleromättat och mättat fett osv. Efter det var det gomiddag med lax. SEn lincedance, ganska så tråkigt! (sorry mormor)

Sen gick vi och la oss, medans vissa andra festa på :P

Söndag dax för sista kursen - entreprenörskap, mycket intressant! Dock så fick vi svenska inte sitta bredvid varandra eftersom att hon tyckte vi pratade för mycket, så det blev som i skolan man var tvungen att flytta sig så vi satt en vid varje bord..

Sen trodde vi att vi var tvungen att stanna längre eftersom vi inte kom på fredagkvällen, men se där vi fick skrive en uppsats istället på 2 sidor om något vi "feel passionate about" så skriver om "min väg till musiken" haha. Hur det började med att jag stod i blöjer framför mtv och gunga.

När vi var tillbaks i dc drog jag och emma på en thairesturang i tenleytown och åt vårrular, friedrice och kyckling mums. Sen blev det shopping! Köpte en blommig tunika och en ljusblåt tubtop klänning :) Efter det så for vi hem, och jag sa hej till familjen som var tillbaka, sen blev det skräckis hos emma vi såg "the uninvited" den var sådär, rätt så bra. Sen skulle vi se "the sleepaway camp" jag hade dock tagit fel så det var en gammal b från 80 talet, den SÖG så vi såg bara första 10 min. Sen promenerade jag hem igen.

PUSS!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Wow en uppdatering redan =)

Ja som vanligt verkar du ha fullt upp hela dagarna.

Hörs ikväll loggar in när jag kommer hem.

Kram

2009-08-12 @ 08:20:34
Postat av: Mamma

Hej gumman instämmer med pappsen , kul att du uppdaterat :-)hoppas vi hörs sen på msn puss å kram

2009-08-12 @ 20:53:26
Postat av: moster

Du var inte orolig, det där med pluggandet löser sig. Det tar bara ett tag innan man vet vad man vill bli....eller aldrig. Det är bara att testa sig fram. Jösses du är ju ung och har lååååång tid på dig att börja läsa. Njut av livet ;)

2009-08-17 @ 11:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0