rashes & six flags

Oj nu var det ju jättelänge sen jag uppdaterade. Ska försöka bättra mig haha men har inte direkt haft tid.

Den 15 juli hade jag feber vilket jag inte borde ha eftersom att jag åt pencillin, messa mona och vi åkte till doktorn. Han var en jättebra doktor, och så frågade han varför jag inte gick tillbaks till den förra så berätta jag att han hade känt på min puls och sa du har feber, den nya doktorn bah haha "like starwars". Så tog de urinprov och blodprov. Han ringde tillbaka samma kväll och sa att de inte hittade nått, förutom att jag hade något slags virus och skulle fortsätta ta pencillinet.

Sen på fredagen vaknar jag upp och har utslag över HELA kroppen får panik och slår på datorn ändå som är online är Linke, ber han säga till pappa, och så ringer de mormor som säger att det nog är allergiutslag från pencillinet, så sluta ta medicin och äta allergitabletter. Lördagen är det fortfarande kvar så mamma tvingar mig att ringa doktorn, sjuksköterskan svarar och säger att jag ska ta benadryl. Tog en vecka ungefär tills det försvann. Har fortfarande lite svagt kvar men det är inte utstående osv. Måste skicka in pappren till försäkringsbolaget och så att jag får pengar tillbaks, första kostade typ 120-180 dollar sen medicin 30 dollar sen andra läkarbesöket kostade 274 dollar! Hutlöst! När jag kommer hem ska jag ta en riktig checkup och gå till tandläkarn!

Så den helgen var jag bara hemma och var sjuk, jobbade lite på lördag kvällen. På söndagen kom ungarnas lärare över på middag, vi satt ute och åt en jättegod pasta som Andres hade gjort med majs, squash och tomater.

Måndag 17/7
Drog till Emma och åt Mei Wah samt såg "the unborn", under filmen satt vi och va lite spända osv, men den var inte så läskig egentligen, hade kunnat göras mycket läskigare och mycket blodigare, ha.

Tisdag 18/7
Emma kom över och vi åt kina resterna. Sen så såg vi på en ny serie "10 things I hate about you" som är baserad på filmen, ganska bra faktiskt. Sen så hittade vi nån ny serie "hitch or ditch" som handlar om att ett par "blir anmälda" till programmet utav en kompis eller så, oftast tjejens tjej kompis, som tycker att det är dax för dem att  ta förhållande vidare. Så de har 1 vecka på sig, så ska de bestämma om de ska gifta sig eller göra slut. Helt sjukt!

Onsdag 19/7
Hm kommer inte ihåg vad jag gjorde.

Torsdag 20/7
Tror att jag jobbade kväll och såg So you think you can dance.

Fredag 21/7
Jag, Emma, Veronika, Anna, Casey och Louise gick på bio och såg "The ugly truth"! Så jädra bra, var länge sen jag skrattade så mycket och så högt åt en film! SE DEN!

Lördag 22/7
Upp tidigit, och dax för roadtrip med Emma, V och Casey till Six Flags. Var en varm och skön dag. Vi började med att åka den värsta och högsta berg och dalbanan. Jag trodde seriöst att jag skulle dö, fy fan. Mina händer var helt skakiga efteråt, vilket gjorde att jag inte kände mig sugen på några fler berg och dalbanor, verkar inte riktigt vara min grejj gillar mer när det snurrar runt. De andra åkte berg och dalbanor medans jag vaktade kameror ha. Sen gick vi till vattenpark - svinkul dock jättelånga köer.

när vi gick till vattenparken  som ligger på samma ställe bara i en annan del och var typ 200 m max eller nå ifrån skåpen där vi hade våra grejjer, i allafall när vi gick till parken så gick vi i handdukar över bikinin. Sen när vi skulle gå tillbaks så stod det en vakt där han bah ni måste sätta på er kläder, vi bah men våra grejjer är i skåpen där borta bla bla ne han gav inte med sig, som tur var hade casey shorts och en tshirt med sig så hon fick gå till skåpen och hämta allas grejjer - idiot. I Sverige hade ingen brytt sig!

När vi kom hem packade jag ihop grejjer för att sova över hos V. Gav Andres sin födelsedags present, två skivor med Olle Nyman! Sen började det ösa ner regn, vi såg inte vägen när vi körde! Vi åkte till Bethesda och åt på en grekisk resturang, åt kebab mums. Sen såg vi "five fingers" riktigt bra film med Ryan Phillipe, se den. Tror du skulle gilla den pappa, du med Linke!

Söndag 23/7
Klev upp rätt tidigt så åkte vi till Best buy och Emma köpte en skit bra kamera, vill också ha! Så köpte jag en dataväska och lim till scrapbooken som jag måste ta och komma igång med, kanske jag skulle ta och ta med den till tessan?

Efter det åkte vi till V´s pool men den var stängd för de hade ingen ström. Så då åkte vi till V och satt på altanen och läste skvallertidningar. Sen blev jag avsläppt i Bethesda för att gå på Andres´s födelsedagsmiddag. En spansk resturang med massa små rätter. Vi var jättemånga för att hans föräldrar var där och några vänner i från spanien som var på besök. God mat, dock satt jag bredvid Ted, så var tvungen att ge  han mat och skära, sen så åt alla så fort så jag blev inte mätt överhuvudtaget men orkade inte bry mig. Överlede ju :p

Nytt inlägg kommer när jag fått kommentarer;)

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Tess

Ta med dig scrapbooken i resväskan :)För behöver också fortsätta med min !

2009-08-05 @ 21:43:52
Postat av: mamma

Hej hjärtat, du verkar ha fullt upp :-) kul att du uppdaterat, skönt att du mår bra igen

puss å kram mamma och Nova

2009-08-06 @ 09:27:38
Postat av: pappa

tycker precis som din mor ja det är ju vanligt väl =)som sagt alltid skoj när du uppdaterar gumman ha D gott

Ska ta mig en bira nu tycker jag förkänar en efter att flyttat dina prylar hem till mig till å med på samma dag som du fråga /KRAM

2009-08-06 @ 23:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0