Andra dan!

Okej tankte bara saga att sen nar vi varit pa bio i lordags, sa skulle Therese och hennes familjs nuvarande au pair Fredrik, skjutsa hem mig. Ja de fragde mig forst vart bor du - jag vet inte, (men ringde familjen och skrev ner adressen som jag nu kan utan till!) kanner du igen dig? - jag vet inte, vilken sida ar huset pa? - jag vet inte. Men som tur var hittade vi hem hahha!

Sen pa sondagen, sa hade familjen nagra vanner som kom over pa brunch. Och sa for jag och Mona och kopte en mobil at mig, for det blir jattedyrt att ringa med den svenska, blev en samsung! Ifall ni vill ha mitt nummer skicka ett mail eller na ;)

Hm sen pa eftermiddagen, pratade jag lite med novipovi som skulle beratta att hon varit pa min kusins kalas, och atit spiderman tarta. Sen for jag och Mona ut och tranade pa att kora till skolan, jag var valdigt nervos over att jag inte skulle hitta dit eller hem. Men vi skrev upp vagbeskrivning och sa, och det gick bra.

Sen pa kvallen sa tog jag, Tessan och Malin metron till Greenbelt tror jag (?), for att ha luciaovning! Var ganska kul, man fick varsta julstamning, och jag tankte tillbaka pa estet och alla luciaovningar vi hade...

Det tog typ en timme med metron, halvtimme med bil! Sen nar vi skulle hem sa fick jag skjuts med en som heter Monika, som hade varit au pair har for 10 ar sen och da traffade hon sin man! Sa det finns kanske hopp for mig att hitta en rik amerikan att gifta mig med - haha! Men nasta sondag sa skulle jag iallafall nog aka med henne dit, mycket smidigare och fortare! Just ja mamma jag tror du maste skicka mitt lucialinne, behover det fore den december! Hm for jag tror inte att IKEA har., har lucialinnen.

Sen igar da sa var det ju som sagt min forsta jobbdag, allting gick bra. Paloma (5 aringen) var riktigt imponerad av att jag hade hittat dit, och att jag var forst, och inte ens behovde lappen nar jag skulle kora hem, berattade Mona! :)

Hm ja sen sa lekte vi lite hemma och sa, ja sen sa har jag bara last min bok " GWen Hunter - DE forsvunna", en riktigt bra bok, ska se om jag kan fa tag i andra bocker av forfattaren!

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska gora, maste skaffa na vanner sa att man slipper sitta har och uggla haha. Ne men har skrivit med manga och har taigt deras telefonnummer sa far val ta och messa dem eller na ikvall!

Just ja jag och Johanna (fran orientaion), planerar att fara till New York om typ en manad! Ah vad roligt, for da ar alla chritmas decoraitons framme :) Det ska bli skitskojj! Gora lite julklappsinkop dar!

Ni far jattegarna lamna kommentarer och skicka mail - hehe!

/ Z

Kommentarer
Postat av: Fredde

de verkar ju gå bra för du ;)

för oss på pettsons gar de inte alls bra for personalen dor som flugor.. influensan e elak 2 st sjuk idag 4 st som blir hemma i morgon

så dagarna blir långa för mig

2008-11-18 @ 16:59:14
Postat av: Ida

Var det dyrt att köpa en ny mobil? Vad bra att det går flyter på i usa-trafiken för dig..haha :)

2008-11-20 @ 17:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0