6 dagar kvar!

Idag har jag städat mitt rum, och det behövdes verkligen eftersom att alla kläder låg på golvet, då jag inte har någon garderob här. Sen har det blivit till att tvätta och packa! Väskan är redan full och det är mer kläder som ska i, och jag har redan tagit bort kläder. Kan inte någon skänka mig en massa pengar så jag kan köpa en ny garderob där borta!

Huvva jag hatar att packa! Åh va bra jag är jag fick mitt pass skickat från ambassaden i torsdags, men ingen lapp eller något i kuvertet. Så pratade jag med Tessan (hon ska oxå åka iväg som au pair till Washington) om hon hade fått sitt visum än, hon sa att hon hade fått det dan efter. Jag börjar få panik, aah tänk om jag inte får något visum bla bla. Så igår när jag pratade med organisation om flygtider så sa jag om passet ,de bah har du kollat i ditt pass? Nee? Har du tur så ska det sitta en liten papperslapp inklistrad. Jag kollar igenom passet och mycket riktigt där är visumet, men jag trodde det skulle vara värsta papprena....

Igår hämtade jag ut mina dollar - de ser ut som leksakspengar! Så bra också att organisation ger ut flyginfo i tid, trots att jag bett om den tidigare! Mitt plan från Stockholm går 9.50 men man måste checka in 7.50. Letar flygbiljettor, och så klart finns det inga biljetter lediga på morgon flyget! Dock som tur är har jag en farfar som bor i Enköping(inte för att vi har så bra kontakt men...) så pappa kom på att jag kan fråga farfar om jag kan sova där. Ringer farfar som blir helt chockad att jag ska fara iväg som au pair och redan om en vecka (jag trodde att pappa hade sagt till han?), men han säger att jag är så välkommen, sicken tur :) Så jag åker på söndag kl 15.10 från Kallax.

Ikväll har jag och mamma sett "Mamma Mia" åååh så bra den är, det var andra gången jag såg den, och imorn ska jag se den med pappa och farmor för farmor villle också se den, och mig gör det ingenting att se den flera gånger!

Ne nu kanske man skulle ta och packa lite till....

/ Z

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0