New york, new york

Oj vad dålig jag varit på att uppdatera, men det är lite körigt just nu hahah!

Pappa jag tänker inte säga vilken, men det är inget jättespeciellt du får men ah:p hoppas det kommer fram snart!

I torsdags vad gjorde jag då hm, ja just ja på morronen så skulle jag tessan charlie å teddy baka pepperkakor. For till whole foods för att köpa deg eller någon mix, hittade inget, och gick och frågade någon å vart skickade runt till 2 andra personer sen tillbaks till den första. De hade inget :/ så sa hon att jag kunde få köpa från deras mix som de har i bageriet men de skulle ta 1,5h för bagaren var upptagen. Äh, så köpte ginger spice cookie mix, vart nästan lika dant som vanliga pepparkakor.

När jag slutade så åkte jag andres och teddy och åt på något som hette New Delhi eller något, först åt vi soppa med morötter, torr kyckling och i den var det en stor klump som såg ut som palt men den smakade inget. Sen en macka med corned beef(tänker bara på morfar när jag hör corned beef) och så var det nån surlök eller något svinäckligt! Sen på kvällen kom tessan och vi slog in lite julklappar.

På fredagen regnade det bara och jag och teddy var inne HELA DAN! Fan var less jag var! Pratade bara med teddy, usch. SEn så for vi å åt på the chilli place. mums!

När vi var hemma så hör vi massa brandbilar men vi tror att det är på gatan baki oss, men så står willie vid dörren och skäller då är det massa bilar utanför våra grannars hus! Men  det var tydligen falskt alarm, det hade skjutit upp flammor från skorstenen när de hade tänt öppna spisen och någon hade plingat på där och sagt ni måste ringa 911 nu! Men det var ingen fara!

Senare följde jag manu till flygplatsen för hon skulle hämta sin väska som en kompis tog med åt henne, för hon har förlängt sitt år här men bytit familj. och det är svindyrt att skicka 3 väskor på planet så hon lämnade en, då den här kompisen ändå skulle till dc för att hälsa på sin exhostfamily. Trevligt i alla fall!

På lördagsmorronen upp tidigt och ta bussen till new york :) de hade snö där så man fick lite julkänsla! Kom till stationen och skulle då försöka hitta johanna då denna station är VÄLDIGt stor!! TOg väl typ 15 min innan vi bestämde att gå ner på ett track och mötas där hehe! Sen bar det iväg mot central park, var svingit kallt och blåsigt och johanna hade på sig leggins huvva!!! När vi kom till cp vilket tog ett tag var vi hungriga så vi ville äta något först! Hittade ingen resturang då såklart så vi gick runt i kanske 30-60 min ínnan vi hittade någon som hette 'resturant' beställde hemmagjord hamburgare och varmchoklad mums. Sen ut ikylan! Haha fyfan vad kul det var! Johanna ville inte åka skridskor och jag ville inte åka själv, så vi gick vidare. Men det var jätteroligt att bara gå runt och titta på allt! Så kom vi till 5th avenue där alla designerbutikerna är som prada,gucci, louis vitton osv! Sen jewelry street! Sen helt plötsligt när vi går så jag bara men åh vi är ju på times square, johanna bah är vi - ja det är vi titta tkts!!! Haha såå kul att gå där :)

Sen gick vi till starbucks å köpte chailatte som vi tog med till bens & jerry där vi fikade lite innan vi gick till tågstatoinen! Tog tåget hem, haha vad roligt vi hade på det, alla trodde nog vi var knäppa så som vi garvade! Sen när vi kommer till trenton och ska hämta bilen, så ska man betala innan man hämtar bilen och efter man gjort det har man 15 min på sig! Så far vi upp till 4dje våningen ja bah är du säker på att du parkerade här, ja ja jo jag är säker. Går runt och letar hittar ingen bil, går till 5te våningen ingen, 6te våningen innan, kanske parkerade jag på 3dje våningen vi går ner dit och efter ett tag - åh här är den! Bra johanna bra att du vet vars du parkerar:P

På söndagen klev vi upp vid åtta så vi skulle hinna med allt, johanna ville visa mig wawa å tänkte vi kunde äta frukost där, vi går ut till bilen som är helt täckt av is, så när vi startar kommer hennes hostmum ut och bah nej åk inte det är jättehalt det är massa bilolyckor kör inte!
Så vi gick in och såg fly me to the mooon med barnen, som handlar om flugor som var med ppå första månlandningen en tecknad film den var ganska kul!

Sen kom santa! Först var det en polisbil med massa sirener sen 2 brandbilar, sen kom tomten då baki en bil med två nissar som slängde ut godis till barnen!

Vid den tiden hade det tinat upp så vi for iväg till franklin mills mall, köpte en tröja och ett par jeans :) Sen skjutsade johanna mig till yardley train statíon, vi for förbi wawa på vägen, och det var verkligen gott kaffe!

Satt mig och tåg tåget till philadelphia. När jag kommer dit så ska jag scanna in min internetbeställning i en automat men det funkar inte, frågar en kille om han vet hur den funkar, han provar men det funkar inte säger att jag kan gå dit bort å få min biljett går till disken å de fixar biljett och ett tidigare tåg dessutom! När jag är klar står killen där och väntar å frågar om det gick bra ja bah jo thank you so much, då gick han till sitt tåg haha!

Idag har vi varit på National Building Museum, var okej. Sen for vi till sylvie en stund, trevligt. Teddy har varit jobbig och skrikit mycket idag, usch.

Ikväll for vi till target och jag köpte en julklapp till teddy :)

Pratade med emma idag :) åh vad jag saknar dig gumman! Men det kommer gå fort!

På lördag blri det fest chill!

Saknar er alla! Skaffa skype - okej?! Så vi kan prata på julafton! 

Puss och kram! Älskar er! / Z 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0