helg

I torsdags så såg gick jag och Tessan på bio och såg Four Christmases med Reese Witherspoon och Vince Vaughn, haha den är så jävla rolig - ni måste se den!

På torsdageftermiddag så bakade jag och barnen cupcakes, barnen åt väl mest strösslet men vad kan man förvänta sig liksom!

Sen då när jag kom hem från bion så sa Andres 'we want to buy you the laptop for christmas'
jag 'no'
a'yes'
j 'no you should'nt!'
a'well but we will'
j 'that's very nice off you!'
a 'well you're nice to the kids, and you have to tell the all the au pairs that we are the best family'
mona 'no that's not why'
a 'well and we want you to have a nice christmas'
m 'but you don't have to wait for christmas, we're gonna buy it this weekend, and you are going to get something under the tree'
vet vad hon kommer köpa hon kommer köpa tjocksockar med sån där plastunder, eftersom att jag första veckan här ramlade i trappan 3ggr, hade ett stort blåmärke på rumpan.

Sen så då i fredags när mona kom hem så hade hon med sig datorn :) åh vad glad jag är, nu har jag en egen dator! De tyckte jag skulle spendera mina pengar på något annat, de är så snälla :)
Men nu är ju grejjen det att jag känner att jag måste ge dem något jättejättefint och jag har ingen aning om vad?!!!

På fredag efter jobbet for jag och Tessan till Tysons, var livrädd att jag skulle köra på motorvägen här då den är 4 filig ena hållet och Mona pratade om att hon inte skulle kört dit i rusningstrafiken och att det var bättre att jag tog Andres bil ifall jag skulle vara med om en bilolycka...men vi körde till Malin först så då slapp vi den! 

For till Tysons skulle köpa ett nattlinne åt Paloma men hittade inget, köpte däremot tredje boken i Twiligt serien hehe! Sen på cvs (som har allt) så köpte jag henne några magiska pennor som man skulle måla på prinsessmotiv, köpte också kung fu panda stickers! Sen for vi hem till malin som bor i värsta snygga huset! Så drack vi glögg och åt pepparkakor mysigt, så slingade vi tessans hår eller jag hjälpte till att dra upp hår genom en hätta, sen så drog jag hem:P så undrar hur det vart!

Idag fyllde då Paloma år! Hon verkade glad för presenten speciellt stickersna! Har idag packat upp mina saker från resväskan! Paloma fick barbies, prinsessutklädningskläder, nå bakset m.m m.m, hon fick massa saker som kan vara bra att sysselsätta henne med när de har jullov på fredag i typ 3 veckor  - längtar verkligen, ehm inte!

Hade födelsedagskalas ´på ett ställe där man kan välja vilket tema man vill ha, paloma valde kinesiskt för hon ville lära sig kinesiska, de där stället har lektioner på dagarna med olika språk så får se ifall pannie ska börja d¨är, vet inte hur det blir om hon ska börja balett så!

Efter kalaset så gick vi + andres föräldrar och syster till en resturang alldelles bredvid ´som jag inte vet vad den heter de kallar den bara 'the chilliplace', så då åt jag cinnicnatti chilli  med ost och sour crem, jättegott! Med cornbread till cornbread smakar jättesött påminner lite om sockerkaka...

Ne nu ska jag nog ta och läsa lite!

Puss och kram!

/ Z 

Kommentarer
Postat av: mamma

Va roligt att du fick en egen dator :-)

De verkar vara så snälla

Kramiz mamma

2008-12-07 @ 13:49:46
Postat av: Pappa

alltså fan va schyst av dem att köpa dig en laptop helt otroligt snällt ju.

Surfa inte ihjäl dig nu ba.

Ha D gott gumman KRAM

2008-12-07 @ 20:01:43
Postat av: Mia

Hej Gumman

Är inne och läser din blogg då och då. Dom verkar ju jättetrevliga, vad snällt att ge dig en dator =)

pengarna behövs alltid till annat. Hoppas att du får en trevlig jul och att maten blir bra. Nä nu måste jag jobba. Kramis // moster

2008-12-08 @ 08:40:19
Postat av: Anonym

wiiie for dig :) //Johanna

2008-12-09 @ 03:23:24
Postat av: Thilde, Mia & Nikke

Hej Zazza!

Vad kul att du har en egen blogg, då kan vi ju ha lite koll på dig. :-)

Fick idag med posten världen vackraste julkort!

Jisstaness vad snyggt det var.

Thilde gillade det skarpt. Hon gned av glittret i håret och på kinderna så nu glittrar hela hon.

Vad har du för väder over there? Här är det -19 grader och 30-40cm snö.

Vad kul att du fick en egen dator. Vad snällt!

Det är utan å, ä & ö, eller hur? Det tar väl ett tag innan man vänjer sig.

Skickar julklapp nu i veckan men det kan ju hända att det dröjer innan den kommer fram, Farmor sa att vi skulle ha skickat den i mitten av november för att det skulle hinna till jul, men men nu skickar vi den nu så vet du att det är på väg!

Kan du inte lägga upp lite bilder så vi får se hur du har det?

Ha det så bra och lev livet! Njut av den här tiden, under en livstid så är den bara ett kort ögonblick.

Sköt om dig!



Kram

Thilde, Mia & Nikke

Mejla gärna din adress, det var svårt att läsa på kuvertet, så paketet kommer fram.

[email protected]

2008-12-09 @ 20:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0