sorry!

Nu var det länge sen jag uppdaterade men har haft fullt upp! Mamma, linke och novis har ju varit här och hälsat på :)


På tisdag kväll när de äntligen kom fram pga en taxi chaufför som inte hittade trots instruktioner sen så tycker man ju att alla taxis har GPS nu för tiden..iaf så blev det sängen för lilltroll och linke medans jag och mamma pratade lite.

På onsdag morgon vaknade vi upp åt frulle och eftersom det var grått och trist ute åkte vi till Barnes & Nobles och de fick sina första starbucks, speciellt linke älskade dem! På eftermiddagen sprack det upp och vi åkte till zooet:)

Kvällen åt vi middag på Mei Wah mamma var lite skeptisk över kung pao men när hon väl smakade det så var det ju mumma så klart. Sen så inhandlade vi lite matsäck för morgondagen..

Torsdagmorgon var det att stiga upp tidigt och ta bussen till N.Y! Vi kom fram och hittade hostelet lämnade in våra saker och så drog vi till Times Square gick runt där, såg rockafeller center och empire state building. Sen så åt vi middag på Hard Rock Café god mat men för stökig omgivning man hörde inte vad man sa. Sen så köpte jag mig en N.Y tröjja och två bilder på N.Y - en på central park och en på times squares. De enda "kändisarna" vi såg var Elmo och Spiderman.

Fredag vakna vi upp och det spöregnade!! Vi hade tänkt åka ut till frihetsgudinnan men hur kul är det i regnet? Istället åkte vi till SoHo och shoppade lite jag köpte en jacka och en sjal pga regnet så köpte jag ett par svarta jeans också. Sen åkte vi till ground zero. Vi drack varmchoklad på ett fik där då det kommer in en massa människor en ser ut som en judisk präst eller nå och folk börjar fota han, vi ser att han är på en tavla där så han var nog en som hjälpte människor när attacken skett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0