11 månader!

Förra helgen var jag ju hos Tessan mys mys :) Passade ungar osv, mycket trevligt! Helt sjukt att nästa gång jag träffar henne så blir det i Sverige!

I måndags så kom pappa! Vi gick en promenad och åkte sen till Giants och inhandlade lite nödvändigheter bla sushi till middag :P

På tisdagen blev det musicclass med Teddy. sSen så hade ungarna dansklass. På kvällen käkade vi på Mei Wah mums.

Onsdag så skulle vi åka till Botanic Garden låg downtown tog gpsen och när vi äntligen var framme i stan å ska vara där vid trädgården så hittar vi den inte någonstans. Körde runt och runt och runt där gpsen sa att det var men icke. Ringde Mona och hon sa att den skulle vara där nånstans. Vi åker och försöker hitta parkering, tillslut hittar vi en, så börjar vi gå frågar om hjälp tillslut kommer vi fram! Och den låg typ på andra sidan av Capital än vad GPSen sa! Så då hann vi bara vara där i 10  min innan vi var tvungen att hämta Alex. Vi åkte hem så tror jag pappa slängde sig i poolen. Sen blev det zooet! Så på kvällen tog vi oss en promenad till Cheesecake Factory oj oj :P Blivit mycket äta nu när pappa är här men sen blir det diet för mig!

Torsdag så började jag inte förns 11.30 så vi tog det lugnt gick en promenad i det härliga vädret. Sen så jobbade jag till 7. Efter det beställde vi pizza från dominos - de har de godaste pizzorna mums! Så såg vi Imagine That med Eddy  Murphy den var så där ingen höjdare direkt.

Fredag så bar det av downtown för sightseeing (stavning?). Vi såg Washington Monument, Lincoln Memorial, Jefferson Memorial, Roosevelt monument/memorial sen så blev det National Museum of National History så att Alex fick se dinosaurierna också. När vi var där så fick jag ett sms av min värdmamma att farmorn skulle vara vid vårat hus om en halvtimme, men min vm hade sagt att jag skulle inte oroa mig om det på morgonen. Så ja ha då var det bara stressa hem med metro + buss. Så när vi kom så var hon väl typ sur över att hon fått vänta. Men vadå?! Så sa hon "jaha så varför tog ni inte bilen" ja för att det är så svårt att hitta parkeringsplats och Obama har fått fredspriset så det var massa folk där. "jaha" - ja men det var inget krångligt att ta metron och bussen.

Teddy älskade att åka metron "jain jain jain" haha han är som för söt!

På eftermiddagen blev det att hämta upp Paloma och åka på Al´s fotbollsträning. När jag äntligen slutade så tog vi bussen till Tenleytown och åt på Neisha - thailändskresturang. Gud så gott det var! Åt vårrullar, sen nån kycling i kokosnötssås med curry och jordnötter också friedrice med räkor och annanas - supergott var det! Efter det gick vi på bio och såg "Couples Retreat". Den var faktiskt riktigt rolig - se den!

Lördag blev det upp tidigt och knalla till metron så åkte vi till Bethesda och åt frulle på The Original Panncake house. Jag tog pannkakor med jordgubbar och grädde -mums. Sen var man mätt hela dan! Så gick vi på Spy Museum mycket intressant. Det var skitstort därinne! Morfar hade gillat det museumet!

Efter det fick pappa sin första Starbuck som han gillade. Sen tog vi oss till Georgetown och gick och strosa där jag köpte: foton på DC, en bok, tejp till scrapbooken och en sjal. Vi åt sen middag på Cactus Cantina åt en jättegod sak med räkor!

Igår så var vi på Target i 2,5 h haha, tror aldrig jag varit där så länge! Köpte en massa grejjer:

Tandborste, julkort, leggins, tröjja, linne, oreocookies (att skicka hem), skittles (skicka hem), M&M´s (skicka hem), julklappar m.m.

Sen blev det Silver Diner yummie. Så åkte vi hem och började se den nyaste bondfilmen, eller ja pappa såg och jag sov för engångsskull ha.

Idag är jag ledig för det är columbus day - WOHO! Så vi for se vad vi hittar på, pappa ligger och sover just nu :P Men planen är väl iaf att laga jamba och kanske hinna med en drink på washington hotel som har jättefin utsikt och sen gå på NHL match, Capitals VS New Jersey Devils skojj skojj! Och imorn blir det KISS WIIIIHOOOO!

Jag har också hittat present till Teds en elmo pyjamas och en bok med massa luckor som man öppnar som handlade om massa djur på zoo.

Roligt att ni kommenterar :)

Puss!


Kommentarer
Postat av: moster

Hej hjärtat

Ser att du gillar Sushi. Nu har vi två restauranger som gör så j.... god sushi. När du kommer hem ska vi dit och käka (moster bjuder)

kram

2009-10-13 @ 08:25:40
Postat av: Nilla

Hej Gumman!

Låter som att ni haft jätte roligt =)

Pappa kanske åxå behöver diet isf =D Ha det så gott Kramiz

2009-10-18 @ 10:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0