Last day in Waikiki

Idag är sista dagen i Waikiki, shuttlen kommer om drygt 1h. Vi har haft det bra här men det känns som att vi "kan" Waikiki nu ha, nu vill vi uppleva Maui :)
I onsdags låg vi på stranden hela dagen skönt. Torsdag så åkte vi till Pearl Harbour, det var stekhett! Men det var faktiskt fint där vid vattnet. Vi fick först se en film om andra Världskriget och Pearl Harbour. Men USA framställde sig som att de var helt oskyldiga, sen så tycker man att de var ganska dumma som inte såg att japanerna kom. Sen så nämnde de ingenting om atombomberna i Hiroshima och Nagasaki! Det var massa japanska turister där, och överallt så står det på japanska också och japanska kartor, vilket jag tycker är lite dubbelmoral. Men i början var amerikanerna inte så välkommande mot japsarna.'
Ajja, efter det så gick vi lite på stan och jag köpte två till böcker i "True Blood" serien. De är ju så bra, längtar tillsjag kan  se avsnitten.
Fredag började vi med en svettig promenad till Aquariumet, det var inte så stort men det var ändå intressant att se alla fina firrar. Efteråt gick vi nere vid stranden och då såg vi krabbor och fiskar som vi sett inte i aquariumet, värsta coolt! Efter det var det så jädra varmt så vi låg på stranden. På kvällen gick vi ut och åt buffé, gott gott. Potatis var det också, jag längtar så efter svensk potatis, svensk mat, Sverige och ja t.o.m Boden! Men om typ 19 dagar eller så är jag i Sverige igen, känns konstigt. För mer än ett år sen tyckte jag det kändes jätte overkligt och jag kunde inte föreställa mig att jag skulle åka till USA men nu känner jag samma sak om Sverige.
Igår så hade vi bestämt oss för att åka till Aloha Tower och när vi gick till bussen så började det spö regna. Det var jättemycket folk på bussen så vi varken såg eller hörde vart vi skulle kliva av, där vi gick av var det iaf ett shopping center så vi shoppade lite granna. Jag köpte en jätteskön bh för bara 11 dollar värsta kapet, sen så köpte jag lotion från Victoria´s Secrets, luktar jättegott! Till lunch blev det en räkburgare för mig, gottigott.
Sen så började vi gå mot tornet, vilket tog typ 30 min minst. Sen när vi kom dit så var det en skönhetstävling för små barn, jag tycker det är hemskt när man släpar iväg småbarn som är typ 2-3 år och ska ha dem i bikini! Som tur var så var det typ bara 2 st småbarn. Vi såg forna miss hawaiian world och miss teen hawaiian world. Sen tänkte vi gå upp till tornet som så klart hade stängt, otur! Så då drog vi till beachen igen.
Idag har vi inte gjort så mycket, jag har köpt en hawaii klänning :)
Snar drar vi som sagt till Maui där vi förhoppningsvis har tänkt snorkla, surfa, se soluppgången och åka till en gammal stad som heter Lahaina.
Waikiki
USS Arizona Memorial - Pearl Harbour
Där uppe sov vi!
Så där, nu ska johanna sitta här, tack för alla kommentarer puss och kram

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja inte verkar det gå nån nöd på er inte hoppas ni får det fortsatt bra på Maui

2009-11-16 @ 19:03:17
Postat av: Pappa

Ja inte verkar det gå nån nöd på er inte hoppas ni får det fortsatt bra på Maui

2009-11-16 @ 19:03:53
Postat av: Mamma

Ha så kul på Maui kram

2009-11-17 @ 20:38:32
Postat av: LInKE

så fuskit . men glad för din skull.glhf

2009-11-22 @ 04:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0