Chicago!

Okej har varit dålig på uppdatera men har haft mycket på gång, men nu är jag igång igen!


Tisdag 19/5
Grattis Nova! Sjöng för henne på dan :) Paketet hade tyvärr inte hunnit komma fram!
När jag tar in min väska som jag ska packa allt i in i vardagsrummet där pojkarna äter lunch säger alex: - where are you ging? "you know where I´m going, to chicago" - but Teddy needs his nap! "yes i know but i´m not going now i´m going in the evening!" haha sötunge

jobbade på som vanligt sen så vid halv sex väntar vi på att mona ska komma och byta av. när jag åker ner för rulltrappan till metron kommer jag på att jag glömt min svenska mobil - panik! eftersom jag inte kan ringa till sverige eller ta emot samtal från svenska telefoner! försöker få tag i min hostmum men hon svarar inte..

Åker till flygplatsten kommer fram till chicago vid 21 tiden. Går in på internet och skickar sms till Emma och säger att jag glömt telen, hon skickar tillbaka att hon inte kan ses på onsdagen för de ska vara bort a hela dagen :/

Jag tar taxi, visar han adressen
Taxichaufförn: Are you sure you´re going there?
Jag: yes, do you know where it is?
tc: yes but it´s not a god area
j:ehm okey why not?
tc:it´s just not a god area, yo shouldn´t walk around there alone in the night.

Vi kommer dit, och utanför stora flera stora svarta killar..
tc:do you understand now why it is not a good area?
j:yes...

typ livrädd, men checkar in på hostelet.

Onsdag 20/5
Tar bussen downtown, och går på stan heeeelaa dan. Köper två klänningar :) Hemma vid 7-8 och läser..

Torsdag 21/5
Äntligen dax att träffa emma :) Beger mig till kyrkan tidigt på morgonen! Vi pratar lite och sen beger vi oss med hela hennes klass in till stan igen för att shoppa. vi går runt lite sen blir det macka från subway i millenium park. Sitter och snackar och myser i värmen. Sen lite mer shopping, innan de ska iväg till en notaffär, hänger på sen ska de på konsert. Jag går på stan igen. köper mig en glass och tidning och sätter mig ute och softar. köper även en skjortklänning från charlotte ruisse - love it!

Fredag 22/5
Idag var vi på jakt efter en kamera till emma. Vi åkte med alla grabbarna + emmas lärare till nåt indiskt kvarter typ men de hade ingen. Så åker vi till en musikaffär, den vsr häftig hade massa annorlunda instrument. Sen till en annan musikaffär, där vi är i typ 2h, blev lite less, var ju kul en stund men inte så länge hha..Efter det så säger de att vi tar best buy imorn, jaha suck. Tillbaks till kyrkan där de sover slappar lite. Sen kommer alla tjejerna + chris så går vi på domenicks och köper sallad till middag. Sen spelar vi lite 21. Sen har de lite konsert för mig, de var sååå bra :)
Efter det följde emma och erik mig till hostelet.

Lördag 23/5
Åker till bestbuy och emma köper sig en kamera :) sen glider vi runt lite innan vi alla skulle mötas på giordanos för att äta berömd pizza. Tar typ 40 min innan pizzan kommer för att den är så stor och tjock. Den var okej, dock för mycket ost och tomatsås. Sen stan igen. Vi ser en liten stund på en parad som går eftersom att det är memorial day på måndagen. Efter det ska de på konsert, vi kramar om varandra och säger hejdå ifall att vi inte hinner ses på söndagen. Jag går ner och köper mig en biljett till en båttur. Det var jättefint att åka på den, dock så kommer jag inte ens ihåg hälften utav byggnadernas namn men. Får veta varför chicago kallar för vindarnas stad typ. för att när chicago hade brunnit ner 2 gånger så var det inte så mycket att hurra för, sen så efterlyste usa en stad som kunde representera nån viss grejj kommer ej ihåg vad. Och då så åker två journalister till new york för att skryta om chicago, och när man skryter så använder man mycket luft därav namnet, väldigt långsökt!

Sen så ska searstower inte heta searstower längre för att nått brittisktbolag köpt trevåningar och kravet var att de skulle få ha namnet så nu kommer det heta typ willistower.

efter det gick jag runt på stan köpte trosor från victorias secret och en parfym med en puff!

Söndag 24/5
Måste checka ut från hotellet vid 9.30 am. Tar metron downtown och går på ett art museum där, var där i minst 4 h var skitstort! Men far ni nångång till chicago så gå på det! Fanns jättemycket, tavlor utav andy warhol, picasso, van gough, rené magritte, henri mattisse mfl!

Sen taxi till flygplatsen! När jag ska gå igenom security så säger en vakterna sen "who´s bag is this"
jag:it´s mine
vakt: i need to look in it
j: okey
Han  öppnar så tar han ut min nya parfym, mannagryn och nypponsoppa som jag fått av emma. jag tänkte bara NEJ ta dem inte! Så sa han att han måste scanna dom igen, ger tillbaks dem till mig och säher att de var okej. Så kollar han skeptiskt på nyponsoppa
j:it´s rosehipsoup, is it called that in english?
v: ser skeptisk ut
j:it´s powder that you mix with water and stir
ännu mer skeptisk går tillbaks å frågar någon, kommer tillbaka och jag får dem - puuh!


Sen väl i dc så hämtar Emma F upp mig- tusen tack! hem och sova i min säng igen - skönt!

Om jag ska sammanfatta chicago så tycket jag inte att det var en sån fin stad, jag gillar dc bättre, chicago kändes lite smutsigt på något sätt..men var skönt att ha lite semester och träffa emma gumman igen!

Måndag 25/5
Ledig pga memorial day. åker med emma till a-k och vi chilllar, åker och hyr en film oj vad hette den nu "the secret" tror jag, den var bra men lite weird.

Sen hämtade vi upp veronika som varit på beachen hela helgen och är nu ännu mer brun!! fubb! Vi drog till ikea, köpte ost, skorpor, tunnbröd, bullar. Sen till vernoika och äta bullar mums vad gott. vi såg på the hills, eller ja de såg och jag somnade på soffan hehe.

puss / Z

Kommentarer
Postat av: mia

Hej gumman

Kul att prata med dig igår, tyvärr var ungarna lite griniga... Glömde säga tack för morsdagskortet, jag blev jätteglad. Sköt om dig , kram moster

2009-06-03 @ 08:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0