SICK :(

Läs inlägget under först!

I måndags drog jag med Emma och V till Target, notan slutade på 66 dollar :( men var bara saker som jag behövde köpte:
- tandborstar
- ögonmakeups remover
- ny plånbok
- tvål (storpack!)
- tuggummi
- rakhyvel
- allergitabletter

Så var bra grejjer!

I tisdag började jag få ont i huvet, Emma + V skulle hänga men jag pallade inte kände att jag måste få vila upp mig lite. Onsdag, fortfarande huvudvärk. Men när jag öppnade dörren för att ta in Torsdag ännu mer huvudvärk. Emma och Anna kom över och vi såg So you think you can dance. På fredags morgonen vaknar jag upp 4.30 har så jävulskt ont i huvet att jag inte vet vart jag ska ta vägen, vill bara gråta men det skulle inte hjälpa. Ville dö typ, så ont gjorde det. Mådde så illa. Så vid 7 hörde jag att de var vakna där uppe gick upp. De visste att jag haft ont i huvet så andres säger:
"how are you feeling?"
shaking my head
"terrible?"
mhm
"do you need to see a doctor?"
mhm, shivering
"you´re cold?"
Yes but I´m warm to
Så leder han mig till soffan och ger mig en filt. Så tittar Mona ner för trappen?
"She´s okey?"
A - she´s sick, she needs to see a doctor
M"okey I´ll stay home".
Så kommer hon ner sen å skickar mig i säng och säger att hon ska boka doktorstid. Väcker upp mig efter 2h och säger nu ska vi åka. Åker dit, de tar inte mitt insurance card, Mona betalar, så himla snällt. Får se doktorn, han tar min puls å säger att jag har feber. Känner på min nacke och vrider på mitt huvud och säger att jag har en infektion men att den inte är i hjärnan, kollar näsa, hals, och öron som är lite inflamerade. Skriver ut pencillin. Så frågar han vad jag tar för huvudvärken, typ advil men det hjälper inte, så får nå starkare grejjer.

Åker hem och ser på TV hela förmiddagen, sen ligger i sängen hela kvällen. Hela lördagen. Hela söndagen. BLÄÄÄ! Vad tråkigt. Har haft så tråkigt att jag sett på Expedition Robinsson, förstår ni hur illa det är då?`Och jag tyckte till och med att det var bra...

Igår kom också barnens lärare på middag vi åt vegetarisk pasta utomhus, jättegott. Andres är verkligen en duktig kock.

Idag började jag kl 7, för att Andres skulle till N.Y och jobba. Blää. Mår bättre, men känner mig lite snurrig och illamående men stod att medicinen kunde göra en drowsy och dizzy. Jag och Teds har tagit det lugnt han har för det mesta roat sig själv och jag har legat och läst "Luftslottet som sprängdes" - himla bra bok, och nu är det så spännande, har bara 100 sidor kvar!

Just ja en rolig sak som jag fick veta hos doktorn, Emma och V har sagt att de kollat på bilder och tyckte att jag gått ner jättemycket i väg men jag har bara sagt ääääh, men tack vill ju det. Så vägdes hos doktorn har gått ner 7 k sen jag kom hit :) inte jättemycket men en början iaf!

Idag ska jag inte göra många knop. Ska förhoppningsvis beställa mina converse skor och present till Sof.

Puss och kram! Saknar er!


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej verkligen en "skum" doktor eller så "himla" duktig som kan konstatera feber med att känna på pulsen!? jaja skönt att det börjar bli bättre iallafall :-) Du måste verkligen ha mått dåligt om du tyckte robinssons var bra ha ha

längtar till september när jag får träffa dig och krama dig igen puss mamma

2009-07-13 @ 20:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0