Rhode Island och Vacation

3/8 - 8/8

På måndagen så drog jag, Emma och Casey till Anna som hade HFF. Såg lte TV och surra. Tisdagen drog vi också till Anna och hon bjöd på middag - kyckling mums. Onsdagen tränade och städade jag och såg finalen av So you think you can dance. Torsdagen återigen anna på middag,  lax! Vi såg finalen av So you think you can dance, tråkigt att det är slut nu bara, men det börjar igen i september :)

På fredagen jobbade jag till 12 och hjälpte familjen get ready for the trip. De åkte till South Carolina i en vecka. Jag packade min väska och fixade undan lite. Städade i mitt rum för Emma skulle vara hundvakt och sova i min säng, så var det lite spindelväv under sängen så tog jag bort det så var det mer så böjde jag mig under så var det massa massa spindelväv och flera spindlar på olika ställen . SUCK! Är så less på alla dessa jävla kryp! Ska be dem spruta nåt i mitt rum så de försvinner!!!!!!

Just ja på torsdagen gjorde jag palt utav paltmixen mommo skickat, mums va gott det var. Barnen gillade det med! Gjorde hela paketet så nu har jag en 15 paltar i frysen :)

Vid sju gick jag ut och väntade på bussen, och bar mig i väg mot flygplatsen för att sätta mig på ett plan till tessan! Kom fram vid 22.30 och Tessan hämtade upp mig, skönt att träffa henne igen! Vi åkte hem till henne och gick och la oss på en gång.

På lördagen träffade jag hennes familj dock så åkte pappan och pojken iväg till italien på semester eftersom pappan är därifrån. Så var bara svenska mamman och tvillingtjejerna hemma. Jag och Tessan drog till stranden och stekte. Är inte lika varmt där som i dc men det var ganska skönt. Så badade vi i Atlanten vilket jag redan gjort i Miami men inte tänkt på :P På kvällen följde vi med Elin (tessans hostmum) och tjejerna till en resturang vid hamnen där elins kompis spealde med sitt band. Mysigt, vi åt fish n chips som inte smakade något direkt. Här kan de verkligen inte krydda maten. Fast de andra tyckte inte heller det var så gott..

På söndagen skulle vi åka ut till en liten ö men det var så grått och trist så vi åkte och shoppade, och efter lite om och men kom vi tillslut fram, för tessan körde lite fel haha. Shoppade en kjol och en tunika! Så gick vi på bio och såg "the hangover", om ni inte har sett den gör det, så jävla rolig! På kvällen bakade vi lite cheesecake och såg film.

Sen kom måndag och tessan jobbade, vi drog med tjejerna till stranden och hade det trevligt. På kvällen drog vi med elin och tjejerna till en annan strand med elins kompisar och några tanzania människor. Elin jobbar med nåt om att hjälpa tanzania med att få det bättre ställt osv så var de här nu och hälsade på. Vi åt middag där på stranden och drack lite vin, sen så badade jag och tessan i mörkret, mys!

Haha måste berätta om några dumma bimbos som var på stranden. De hade köpt pizza så gick de ner vid vattnet och åt den, de satte sig direkt på sanden. Så kommer det massa vågor så de sköljs ju in vatten, så pizzorna blev ju helt plöta. Sen så kastade en av tjejerna i väg en slice eftersom den var blöt genast kom det ju en fiskmås, och en till och en till och en till. De börja skrika och springa, medans två andra sitter kvar. Så blev en av dem som sprang i väg irriterade på fåglarna och sa "oh do you want food here you go" så kasta hon i väg sin pizza bit, genast kom ALLA fåglar dit haha. Idioter. Det blev inte mycket pizza åt de tjejerna, men skyll sig ensam!

På tisdagen for vi till stranden igen. Efter tessan slutat drog vi till  new port och vandra runt och åt middag där, mums. Var jättefint där, tessan sa att de påminde om eksjö, jag kan inte yttra mig om saken då jag aldrig varit där. Fanns massa små affärer. Jag köpte en jättefin blåscarf och en hemlig present/julklapp till nån där hemma ;)

Onsdag, dax att åka hem igen :( Mitt flyg var försenat typ 2 h..kom tillslut hem, och måste döda en massa äckliga spindlar igen. Sen så stinker det färg då målarna varit här. Fint var det då.

Torsdag blev det poolen med anna och V, sen på kvällen åkte vi till Target, köpte en massa:
kollegieblock
tomma cd skivor
ett usb minne på 512 mb för 5 dollar - billigt!
färgat papper till scrapbooken
tuggummi
whitening strips
thée
handsanatizer

Efter det drog vi till ett amerikanskt diner och tog en burgare och milkshake!

Fredagen blev det poolen igen. Sen på kvällen skulle vi grilla men vi fick inte fart på elden, och vi hade ingen tändvätska så vi fick steka burgarne istället. Så gjorde vi rotfruktslåda i ugn och sallad. Sen så hade Maju med sig hemmagjord guacamole, gorre! Så fettade vi till det med brownies, glass och fruktsallad som vi åt framför "the wedding crashers". Bra film, bra sällskap, bra mat = bra kväll. 

Lördag återigen poolen, men är så jädrans varmt över 30 grader, så man orkar inte ligga och sola så vi brukar stå i poolen och läsa.

Idag antar jag att det blir poolen igen, ska ta och sätta igång en tvättmaskin och ringa tjejorna!

Just ja nu är pappas biljett hit bokad, han kommer den 5 oktober WIHO! Och om typ 23 dar kommer mamma, linke och nova, längtar!

Puss / Z

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman, jag längtar så tills vi kommer men nu är det ju inte så länge kvar :-)

kul att du uppdaterat bloggen igen ni verkar ha hur kul som helst å äter ju en massa gott

puss o kram mamma

2009-08-16 @ 20:00:55
Postat av: Pappa

Längtar också gumman är ju lite längre tills jag dyker upp =)

Å själv klart tycker jag oxå att det är skoj att du uppdaterar flitigt här =)

Ha D gott

2009-08-17 @ 08:10:46
Postat av: moster

Jaja, alla kommer och hälsar på... men när kommer du hem?? vi längtar efter dig :(

2009-08-17 @ 12:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0