Florida

Onsdag 15/4

Äntligen dax att åka! Vi kom i god tid och hann med planet! Typ direkt efter vi kom till lägenhet i Fort Lautherdale som vi fick låna av en arbetskompis till Andres så åkte vi till Miami! Tessan var där också med sin mamma och brorsa så min HF lämnade av mig på South Beach :) Låg och sola, bada och snacka! Sen så gick vi och åt middag, gott. Sen kom min HF och hämta mig, hem slappa, se tv sen sova tidigt.

Torsdag 16/4
Vi var nera på stranden hela dagen! Den var bara utanför fönstret! Härligt! På kvällen gick vi ut och åt middag, sen hem och läsa Gwen Hunter - "Farlig ordination".

Fredag 16/4
Var egentligen min lediga dag men jag följde med dem till Jungle Island, där vi gick runt och såg en massa djur! Bla papegojor (Alex hade en på sin axel), getter, lamor, liger (blandning av lejon och tiger), röd kängrus (som vi fick mata med flaska!), alligatorer, ormar, apor av alla dess slag m.m. Efter det så åt vi lunch på nåt kubansk ställe där tydligen alla presidentkandiater varit, de åker dit och svär på att de ser kuba som ett självständigt land eller nå sånt. Visste ni förresten att om en kuban är i en båt och försöker ta sig till florida (väldigt nära) och man fångar han så får han åka hem igen, men om han hinner sätta sin fot på land så får han stanna i USA!

Lördag 17/4
Mona fyllde år på söndagen så Andres hade köpt i födelsedagspresent en natt på hotel. Så på dan följde vi dem till hotellet som var värsta fancy vi badade i poolen där. Sen vid 3 skjutsade Andres mig och barnen till lägenheten. Vi lekte kurragömma och spelade UNO. Sen så såg jag på Harry Potter och De vises sten på TV.

Söndag 18/4
På eftermiddagen hängde vi i poolen, sen gick vi ut och åt middag. Blev pizza med sallad på var faktiskt gott. Sen god glass efteråt. Sen hem jag läste ut boken Gwen Hunter - Farlig ordination. älskar hennes böcker!

Måndag 19/4
Dax att åka hem :/ Jag och ungarna gick en promenad på stranden innan flyget gick. Var en lång dag och var alldelles slut när vi kom hem vid halv sju!

south beach

south beach

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0