washington d.c

Hej!

Jag har inte riktigt haft tid att sitta har och skriva - sorry!

I onsdags borjade det da med att en av mina roomies pa hotellet, tog en halvtimme pa sig att dusha nar vi ar 3 stycken som ska dela, lite irriterande!

Hela dan satt vi och lyssna pa bla annat red cross, som sa en del uppenbara saker som att vi kan inte skaka babyn...

Sen vid halv sex sa satte vi oss pa bussen for att aka pa en new york tour, det var ganska roligt, men jag var sa trott! Vi sag rockafeller center, dar man kunde se ut over hela n.y - verkligen vackert!

Sen times square, sen sag vi frihets gudinnan sta ute i vattnet, vi akte inte till henne for det tar typ en halv dag!

Sen sa akte vi runt lite och sag vars anthony hopkins, bill clinton och madonna bott. Sa akte vi forbi en kyrka som ar med i national tressure, och ett museum som ar med i sex and the city!

Sen pa torsdag jattetrott, mer information hela dagen. Sen pa eftermiddagen har de organiserat upp allt, for vi ar 56 au pairer som ska ut till sina familjer. Jag och en thai och Jane (hon var med pa orientaion och jobbar som conselour) skulle till samma flygplats och terminal. Nar vi kommer dit och jag checkar in sager en kvinna som jobbar dar att jag ar pa fel terminal, och terminalerna ar inte som i Sverige att de alla sitter ihop de ar enskilda hus. Sa hon berattar hur jag ska ta mig dit jag ska ga lanmgst bort och ta rulltrappan ut, och dar ska det finnas en buss som ska ta mig till ratt terminal. Jag gar dit alldelles ensam, och kollar runt.

Jag tanker nar ska bussen komma? Fragar en om hjalp och han sager att de gar var 10 minut, sa kommer det en buss jag gar pa nagon fragar vars jag ska jag sager marine terminal a, de bah oh no this just goes to b, sa jag kliver av igen och som tur ar kommer ratt buss snart, jag tar mig dit och hittar allt! Blev bara lite radd under security check, for man var tydligen tvungen att visa sitt boarding pass och id en gang till, men jag hade stoppat det i vaskan som gick genom kontroll nar jag ska hamta det sa ropar de no no you have to wait :s

fick sitta och vanta nagon timme, ar jattetrott. Kommer fram till Washington D.C flygplatsen, har inte en aning om vars familjen ska hamta mig. Gar och hamtar mina vaskor, tankte ja men de kanske ar har, nej nej. Sa jag gar ut dar det star passenger pcik up, ingen dar. Fragar en kvinna om det ar har man hamtar upp folk, hon bah yes, men man kan ocksa hamta upp folk dar uppe pa andra sidan, min man ar dar s[ han kommer ner nu. Jag ringer hem till familjen och mamman svarar, hon sager att pappan ar ute och letar efter mig pa flygplatsen sa hon ringer han, och till slut kom han, fan va nervos jag han bli!!!

Familjen ar jattetrevliga och barnen ar hur gulliga som helst! De hade kopt en till giftbasket med saker fran sverige, som julmust, pepparkakor, kexchoklad m.m som de hade stallt i mitt rum.

Igar nar jag skulle ga och lagga mig, och bojde mig ner for att hoja varmen pa elementen sa ar det nagot svart stort som hoppar, jag bah aaaah det ar en gigantisk spindel. Gar upp och sager "can you please take away the spider" de bara ohh it's a cricket (syrsa), sa pappan gar ner och tar bort den, uuuh! Men sen nar han gatt och lagt sig ser jag en till under min sang, uuusch jag fick inte bort den!!!!!

Idag har de visat mig lite av washington, ikvall ska jag pa en valkomstfest for en annan au pair, som aker med en annan organisation det ska bli jattekul!!!


Saknar och alskar er alla!

/ Z

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hahaaaa, låter ju jätte kul. Men va bra att du hamnat hos en bra familj! :)

2008-11-18 @ 14:38:39
Postat av: farmor

hej gumman

Roligt att se att du har det bra i din familj. Hoppas att vilddjuren inte tar kål på dig. Längtar efter dig men är glad för att du får uppleva så mycket.

Kramar från farmor

2008-11-25 @ 19:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0