target & IKEA

I söndags for vi till en kyrka som sålde julgranar utanför! Massa granar man kunde välja mellan, vi tog dock första bästa, var så himla kallt och blåsigt! Så de surrade fast den på biltaket hehe! Hjälpte till att sätta upp ljusdekorationerna men inte the ornaments för då var jag på lucia uppträdande!

Ja så till luciagrejjen tog jag bilen för Mona sa bara ja men du kan ta the wagon det är inte så långt. Så ja bah jaha okej, så for jag allt gick bra osv, men i dc så parkerar alla på vägen finns typ inga parkeringar, men jag tänkte att det var en kyrka så de borde ha parkering såklart inte! Åkte runt runt i typ 15 min hitta ingen parkeringsplats så kom jag till en annan kyrka en bit ifrån, åh chill äntligen en parkeringsplats rusade till kyrkan för jag var sen. Allt gick bra där, förutom att vi lyssnade på prästen i typ 1 timme, men det var mysigt med lucia, tänkte dock tillbaka på förra året när vi var bodens lucia, fan va kul det var ''hasse brasse o anette forte piano''! Dock också det här med lucian, så är man ju van vid hasse och att allt ska vara perfekt osv, men nja inte riktigt så här, men det gick bra och allt var fint, många i publiken var tårögda...

Ja så skulle vi hem, så sa jag till Tessan och Malin att de kunde åka med mig, så vi går till bilen, grindarna är stängda och runt dem hänger en kedja med ett hänglås, vi går fram rycker i den låst såklart! Fanns inga skyltar eller något som sa när de stängde eller något nummer man kunde ringa. Går upp till kyrkan och trycker på nån knapp för att ringa, men såklart ingen där. Börjar få panik vafan ska jag göra de behöver ju liksom bilen imorn. Ringer till andres:
A: Hi how are you?
J: Not fine
A:What happend?
J:I'm so ashamed, I parked your car in a lot, and now the gates is closed and I can't get it out
A: Where are you?
J: I don't know, not far away from the church that I was singing in
Börjar förklara lite
A:Well I can come pick you up, but I don't know where you are
Jag säger att jag kan ta metron, vill inte att han ska göra sig besvär för att jag varit klantig. Så vi går till metron är svinkallt och har ingen mössa eller vantar eller halsduk. Tar metron, så är det nå fel på den så vi måste kliva av bara 2 stationer ifrån där vi ska av, för att byta tåg för det var något fel på det där, och det hade tagit jättelång tid redan, kommer fram går ut och väntar håller på att frysa ihjäl, Andres kommer och hämtar mig.
Jag typ känner mig svinhemsk: I'm sorry (med gråten i halsen)
Andres klappar mig på armen och säger: Oh don't worry about it this happen, you know what why don't we drive down there and look
Jag säger ne det är ingen idé
Så säger Andres senare att deras förra au pair hade typ kört in i deras bil eller nå och jag hade bara fått den inlåst. 
Ah så på morronen sätter sig alla i vanen och först lämnar barnen på skolan, sen åker vi in till dc och ska hämta bilen, ah vi hittar den för jag kom ju ihåg vars den var, ah den står kvar och grindarna är stängda och låsta. Andres rycker i dem nothing happens. Vi går ringer på kyrkan och andres säger att deras nanny parkerat hans bil på deras parkering igår, Hon komemr ut och säger att grindarna inte är låsta utan att det bara ser ut som att de är det (Mona börjar asgarva), de har stoppat låset och det på ena grinden och på den andra sitter en karbinhake så att man inte kan öppna grinden. FAN VA SURT!!!!!!!! Men det såg ju inte vi i mörkret.

 Igår for jag och Tessan till Target, de har tamefan allt! Köpte lite julklappar, har kvar att köpa något smått till pappa, mamma och lillen, funderar på hur jag ska göra med mormor och farmor.

Idag så skulle jag och Teddy fara till en inomhus lekpark, åker dit får reda på att de öppnar på 40 min, blir less och åker hem, får ta det en annan dag.

Har pratat med mormor på skype idag hehe trevligt ;) sen pratade jag med novis som var svartsjuk för att jag tog hand om andra barn, men jag sa du kommer alltid vara min favorit tjej hon bah ne det kommer jag inte, jooo jag lovar, ne det gör du inte. Åh mitt gulltroll längtar tills hon kommer och hälsar på! Sen så har jag skypeat med pappi också :)

Ikväll så for jag, Sylvie och Tessan till IKEA jag och Tessan hade laddat för köttbullarna hela dan, men när vi kommer till resturangen är den stängd :(

Köpte köttbullar,gräddsås och lingonsylt med mig hem till familjen mums, måste köpa potatis också, fast de äter typ bara kött och grönsaker tex igår åt vi köttbullar och green beans det var allt vi åt! Köpte också sill på ikea till julen, och musli!

Funderar vad jag ska ge mina världföräldrar i julklapp känner värsta pressen. Funderar på att ge dem biobiljetter för MOna har sagt att hon brukade älska att gå på bio men att det som inte blir nu, så funderar på att ge biobiljetter och att jag ska passa barnen (gratis då såklart) den kvällen de vill gå, vad tycker ni om det låter det bra ????!!

Nu ska jag ta och kolla lite på svensk tv:P

Hoppas att alla har fått julkorten jag har skickat!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej hopp sitter här med min kaffe kopp,på jobbet.

Hitta du nå bra och se på burken då?gissar att du var på http://www.svt.se/ och kika.Nå hade så gott gumman kram

P.S håll me om det så här efteråt det där med grinden va rätt kul ju ;)

2008-12-11 @ 13:16:09
Postat av: pappa igen

Funderar vad jag ska ge mina världföräldrar i julklapp känner värsta pressen. Funderar på att ge dem biobiljetter för MOna har sagt att hon brukade älska att gå på bio men att det som inte blir nu, så funderar på att ge biobiljetter och att jag ska passa barnen (gratis då såklart) den kvällen de vill gå, vad tycker ni om det låter det bra ????!!

Tycker jag låter som en bra julklapp

2008-12-11 @ 18:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0