happy new year

sorry att det var ett tag sen jag uppdaterade men har inte riktigt haft tid.

tänkte skriva lite vad som hände förra veckan:

Måndag:
Ungarna hade fortfarande jullov. Maria Louisa kom över på playdate med paloma vid 11 och sen åkte hon hem vid 3. Så gick vi en promenad med Willie sen lekte vi utanför spelade lite baseball som påminner väldigt väldigt mycket om brännboll, förklarade brännboll för andres och mona, mona bah det låter som barnversionen av baseball haha.
På kvällen gjorde jag ingentind var så trött.

Tisdag:
Vi for på zooet på förmiddagen, var härligt väder att gå omkring i, Vi såg (rättare sagt luktade) the main wolf, gazellerna, zebrorna, nå leopardliknande djur sen så skulle alex så klart se kung fu panda, han ÄLSKAR pandor så då gick vi dit.Sen fick ungarna lunch där varmkorv, sen hem och i säng med dem. Paloma fick se Shark Tales såg lite med henne, hehe den är bra. Så åkte vi till lekparken där jag träffade på emma och hennes unge, trevligt att ha nån att prata med när de leker haha :) På kvällen följde jag emma och manu till Montgomery Mall för att leta efter en nyårsklänning, så klart hittade vi ingen. Manu köpte en fejk förlovningsring, för att det var så jobbigt när killarna ville dansa med henne på krogen, npgot som hon inte verkade ha stort problem med i helgen då hon dansade med dem...

Onsdag:
Idag hade vi ingen bil för mona lämnade in den på kontroll. Tessan kom vid 11 och så planerade vi lite inför nyår :) Sen så stannade tessan här tills jag slutade, haha var skönt för mig då barnen lekte med henne ett tag haha :) Sen när jag slutade så for vi och handlade på safe food tror jag det heter. Så kollade vi på bubbel ja bah oh det är non alchoholic då kan vi köpa det. Så var det en jättesöt liten mexikans tant tror jag hon var, som sa "yes it's non alcholic" haha yes thats good "That''s perfect" hon var så söt!

Så skulle vi göra chokladmousse men det fanns inge grädde, så då köpte vi färdig vispad grädde. Så åkte vi hem till tessan, höll dock på att frysa ihjäl på vägen till bilen då det var så jääävla kallt, blåste som fan, var typ -5 ute men blåste ju också!

Vi for hem och började skala potatis, så gjorde vi potatisklyftor inte lika goda som jussies dock men pretty good, så gick vi ner och fixade oss, då kom veronika som hade gått utan strumpbyxor i det hemska vädret och var alldelles knallröd på benen!

vi gick upp och började steka köttet, som var typ fläskfile, så gjorde vi sallad med fetaost i, också vitlöksbröd.

Så kom emma som också frös som fan! Vi började äta, sååå gott! Sen till efterrätt var det chokladmousse med milkyway i, var gott!

Så satt vi och pratade, emma och veronika hade tänkt gå ut på krogen sen men hade så trevligt (och ville inte ut och frysa) så de stannade. Vid tolvslaget såg vi på  tv från times square och så skolade vi med bubblet. Sen satt vi och kollade på blondinbellas tvdagbok haha hon är så störd!

Sen vid två så gick emma och veronika, och jag och tessan gick och la oss. Vid åtta var vi uppe igen för tessan skulle börja jobba. Vårat nya nyttiga år började inte så bra då tessans värdmamma gjorde pannkakor med choklad i till frukost. Var hos tessan till typ 13, då vi drog till mig och tog det lugnt. Vi såg Sound of Music, tessan såg de 10 första minutern, sen sov hon i typ 1 h haha, men jag sov där i slutet istället haha.

Sen så gav vi oss iväg till Mei Wah för att äta middag med veronika och emma. mycket gott och trevligt. Tror vi satt där i typ 2h, stackars gubben där som ville gå hem!

På fredagen så latade jag mig bara! Familjen hade ju farit till en vattenpark över helgen så var helt själv, såå skönt. Hämtade upp tessan vid 5.30 och vi gjorde köttbullar :p (IKEAs) och så såg vi på 7th Heaven hah. Sen så såg vi på Björn Gustavsson!

På lördan åkte vi till tysons för att shoppa, jag köpte en present till middagen vi ska ha med mitt cluster på tisdag. Så köpte jag en klänning på Forever 21. Hm sen så for vi på Montgomery Mall igen:p men vi hittade inget där! Sen så for vi hem, och började fixa oss för kvällen. Vid halv sju så kom emma, veronika, mimmi och mimmi's syster hit så började vi göra tacos, gott!

Så satt vi och chillade, sen så åkte vi in till ultra bar med en äcklig taxi chaufför! Var där en stund, var helt okej! Sen tog vi taxi hem och jag förklarade vägen då han inte visste hehe!

Igår så chillade vi mest, familjen kom hem, de hade haft det bra men mona och paloma hade fått magsjuka, hoppas inte pojkarna får det!

På kvällen åkte jag och tessan och såg bio med emma och veronika och en dansktjej. Vi såg Seven Pounds med Will Smith. Den var bra, lite konstig i början, sen väldigt sorglig i slutet!

Maria Öhlund - kul att du kommenterar, haha ja jag ska ha så jävla kul!

Puss och kram / Z

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0